Elskede Odsherred..

Elskede Odsherred
Det gør så ondt at kærligheden ikke er gengældt.
Jeg har elsket dig siden jeg var et barn.
Det gør jeg stadig. Det er jeg stadig.

Jeg kom tilbage i 1985 – til Farfars sommerhus.
Jeg kom tilbage i 1995 – og sang med et band.
Jeg kom senere tilbage for at holde ferie med en ven.
Men i 2009 købte jeg med nød, næppe og mand et lillebitte hus.
VillaSkrivero.dk
Her kom jeg mig efter jeg var gået ned med stress.
Her indspillede jeg en cd, herfra opdyrkede jeg et netværk.
Her blev jeg skilt, kappede et tov.
Her flyttede jeg ind og fik kommunal hjælp. Dog ikke længe.
For der var også et ondskabens Odsherred jeg ikke troede eksisterede.
Jeg måtte klare mig selv. Kæmpede.
Søgte jobs og fik dem. Klarede dem ikke. Nederlag.
Hvad skulle jeg så betale regninger med ?

Her har jeg opfundet kulturkommunale projekter til gavn for mange.
Her har jeg.. samlet sten på stranden. Mærket evigheden – og min længsel.
Kysset under Geoparkens stjerneklare himmel.

Her har jeg fejret min 50års fødselsdag.
Odsherredfremmødet sagde mig igen, at her hører jeg til!

Så skrev xmandens advokat: Er det ikke tiden at sælge ?
Ejendomsmægleren var sød. Som en veninde. Ud af hendes mund lød det ikke så slemt:
‘Huset har ingen værdi. Men måske kan vi sælge grunden.’
Ingen værdi ? ‘uden grund’.. men det er jo mit hjem! Her mit hjerte bor – VillaSkrivero.

Odsherred, vil du ikke ha’ mig ?
Igår blev jeg fyret fra jobbet. Som jeg troede var rigtigt.
Jeg forstår det ikke.

Elskede Odsherred
Det gør så ondt at kærligheden ikke er gengældt.
Jeg har elsket dig siden jeg var et barn.
Det er jeg stadig. Det gør jeg stadig.

One thought on “Elskede Odsherred..

Leave a Reply

