Min gule sommerbluse..

Sidder i min gule sommerbluse og er sommerbrun som ingensinde. Det var solen i Sverige som gav mig farve i kinderne. På flere niveauer.
Det er længe siden jeg har blogget, men denne sommerblues i gul bluse fik mig til tasterne.
Jeg har fundet lykken. Længe søgt, nu min. Men vejen var LANG! som en langhåret Langborgsk fortælling..

Den gule bluse, er en slags gul førertrøje (haha, mig som ikke ved noget om sport, endsige har et tv) – og jeg har fået den af Karen, min kære nabo. Karen er smuk i sjæl og krop. Hun kom ind med den med ordene ‘dig som holder af gult’. Ja, som væggene i sommerhuset her.

Sommerhuset i Rørvig har været mit og x-mandens siden 2009. Nu er det sat til salg. Tvunget af omstændighederne. Odsherred og jeg kunne ikke bruge hinanden mere  – vælger fattigrøven at sige.
Tænk hvad jeg har fået lov at opleve her !! Og naboerne har givet mig så meget. Blusen er bare symbolsk.
I aftes tændte jeg stagerne med gule lys i. Farmor og farfars snoede messinglysestager. Slægten som var årsagen til at jeg søgte tilbage til Rørvig hvor de havde sommerhus.. Det er latterligt sentimentalt og nede i blues-lejet. Der kan man være en stund. Men jeg er også lykkelig!

Jeg søgte kærlighed. Den var længe undervejs og jeg kyssede nogle underlige musikalske men skræmte frøer før skånske Lars sagde ‘men flytta hit’ (‘jamen flyt dog herop’).
Så det gør jeg. Goodbye Odsherred. Hello Sweden!

Livet i Odsherred var godt. Og også skidt (læs tidligere blogindlæg) men bedre end Bogø hvor jeg gik ned med stress. I Odsherred fik jeg bygget mig selv op igen, fik prøvet min kreativitet af (håber at det satte spor, det tror jeg).
Jeg glæder mig vildt til mit nye skånske eventyr, for det er jeg sikker på, det bliver – et eventyr. Har scoret en prins med et ‘torp’ (rødmalede svenske huse på stor grund). Han er lige så musikalsk, sød, intelligent, kreativ, smuk som jeg kunne drømme om. Tænk at jeg skulle blive 50 før jeg mødte ham!

Jeg nægter at være bitter, men af og til er jeg vred ! (og blodsukker og ditto -tryk suser op på faretruende niveauer) – hvorfor kunne en kreativ, initiativrig pige med kroniske sygdomme ikke hjælpes i det danske samfund ? I Sverige er de heldigvis stadig kulturelle og social-demokratiske.. Jo, der er også regelsæt, svære at kapere, men alting bliver lettere når man er 2.

Älskar dig, Linkan ❤
Elsker livet, solen
– og min solgule bluse.
Tak Odsherred, for det du kunne give.

/Malene

2 thoughts on “Min gule sommerbluse..

  1. Kære Malene,

    Det var dejlig læsning, og det lyder så skønt, at du osse har fundet lykken og kærligheden. Det fortjener du søde 😘

    Ønsket dig al mulig held og lykke med dit nye liv i Sverige.

    Mange kærlige knus og kram

    Lise 😘

    Sendt fra min Sony Xperia™-smartphone

Leave a Reply

