Kan du noget med Børge Mogenstrup ?

– stribevis af LOVEsongs

Jeg kiggede lidt på tanten. Det var varmt at sætte anlæg op, men der var så smukt dækket op på sommerhusterrassen og bryllupsgæsterne var så småt begyndt at arrivere, stemningen var fin og den skulle ikke ødelægges.
– Øh, Børge Mogenstrup ? ham kender jeg ikke..
– Nej, selvfølgelig gør du ikke det, vrissede tanten. Så sagde jeg:
Børge Mogensen var møbelarkitekt, mener du John Mogensen ?
– Ja!, det var ham jeg mente.
– Nårhja, men jeg har selvfølgelig et nummer med John Mogensen..
Satans også, tænkte jeg, for selv om ‘Så længe jeg lever’ er en kærlighedssang, så ville jeg kun spille lykkelige LOVEsongs for det søde brudepar. Jeg smilede flinkt til tanten og hun så ud som om dagen var reddet.

Brudgommen roste mig for det velvalgte repertoire – og han fortalte at det var lige som de havde drømt om, at de ankom lidt senere end gæsterne og ude på grusvejen kunne de høre musikken komme imod dem. Blide toner som en lun sommervind.
På terrassen fik de champagne og sagde goddag til alle. Nu ta’r jeg sgu den, tænkte jeg – og så spillede jeg ‘Dance me to the end of love’. Da begyndte parret at danse, det var ‘deres melodi’. Jeg var lige ved at begynde at tude. Sikken stund! Bagefter sagde de at jeg virkelig havde fanget den sang, som jo er svær. Tak til Leonard Cohen – det er en pissestærk sang!

Jeg glemte tanten og fortsatte med lidt bossanova, men hun holdt skarpt øje med mig. Så sagde jeg, der var et ønske om noget John Mogensen, og spillede for hende.

At være lydtapet er en mærkelig rolle. Musikken skal hverken være høj eller lav, den skal smyge sig ind, så pauser i snak med, måske nye bekendtskaber, ikke virker unaturlige.
Klapper man efter hvert nummer ? Ikke nødvendigvis, men det var der en frisk gut der syntes alle skulle ‘Kan vi få bord 2 med ?’, sagde han ved det selvudråbte bord 1 på terrassen. Han mente det godt. Og jeg takkede ham bagefter for den støtte han havde givet mig.
Brudeparret takkede, nogle gæster takkede, tanten takkede 😉

Jeg var kørt hjemmefra kl. 12 og var hjemme i Skåne igen igåraftes kl. 21. Skønt med en kold øl og lidt aftensmad. Idag vågnede jeg glad, men stadig meget træt. Men forfa’en:
Musik er mit liv ❤ og jeg KAN noget. Med eller uden Børge Mogenstrup.

2 thoughts on “Kan du noget med Børge Mogenstrup ?

  1. Haha hvor du god Malene ?? Tak for god læsning og dejligt det blev en super dejlig dag både for dig, brudepar og tanten hihi ?? Du kan bare det der 🙂

    Håber du nyder livet i Sverige

    Mange sommerknus fra lise ??

    Sendt fra min Sony Xperia™-smartphone

Leave a Reply

